• تاریخ انتشار : 1402/11/14 - 10:42
  • تعداد بازدید خبر : 161
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری سمینار علمی مبانی و اصول HLA Typing

الهام فیض آبادی در سمینار علمی مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی، با موضوع: مبانی و اصول HLA Typing سخنرانی کرد.

261531.mp3 برگزاری سمینار علمی مبانی و اصول HLA Typing

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی، این سمینار علمی روز شنبه   14 بهمن با حضور معاون و اعضای هیئت علمی و پژوهشگران این مرکز در سالن دکتر فرهودی مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی برگزار شد.

الهام فیض آبادی کارشناس ارشد ایمونولوژی پزشکی و پژوهشگر مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی سخنران این سمینار بود که در ابتدا به طور مختصر در مورد ساختار و عملکرد HLA در بدن مهره داران به ویژه انسانها توضیح داده و سپس به نقش اساسی این ساختار در چگونگی دخالت در رد پیوندهای سازگار بین افراد، پرداخت.

در ادامه این سمینار، روشها و تکنیک های مورداستفاده برای انجام تست HLA TYPING مطرح و هر کدام بر اساس کارایی، توضیح داده شد.

وی گفت: انجام این تست به منظور بررسی سازگاری پیوند بین فرد دهنده پیوند و گیرنده آن ، ضروری است و تست HLA TYPING در پیوند سلولهای بنیادی یا مغز استخوان اهمیت بسیار زیادی دارد.

همچنین ایشان افزود: به دلیل اهمیت این تست در فرآیند پیوند، آزمایشگاههای ارائه دهنده آن باید کاملا کارآزموده باشند و هرگونه اشتباه در انجام تست، پیامدهای جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

آزمایشگاهHLA Typing  برای پذیرش بیماران کاندید پیوند و واحد جستجوی الکترونیک آن برای یافتن دهنده مناسب پیوند برای بیماران کاندید پیوند سلولهای بنیادی همه روزه در مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی فعال است.

در پایان سخنران به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد و بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مطرح شده انجام گرفت.

 

 

تصاویر