• تاریخ انتشار : 1394/07/29 - 11:50
  • تعداد بازدید خبر : 529
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ذرات فاژی نمایش دهنده می موتوپ EGFR می تواند پاسخ ایمنی هومورال موثری علیه تومور EGFR مثبت در مدل موشی توموری ایجاد کند

ژورنال کلاب با موضوع: ایمونوتراپی سرطان، در مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی برگزار شد.

195883.mp3 ذرات فاژی نمایش دهنده می موتوپ EGFR می تواند پاسخ ایمنی هومورال موثری علیه تومور EGFR مثبت در مدل موشی توموری ایجاد کند

روز چهارشنبه  29 مهر سال 94، ژورنال کلاب با موضوع:  ایمونوتراپی سرطان  ، با حضور پژوهشگران مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی در سالن شورای این مرکز تشکیل شد.
 

 دکتر مسعود جوانمردی، دکتری بیوتکنولوژی پزشکی ، سخنران این ژورنال کلاب بود که عنوان کرد:در این مطالعه ذرات فاژی نمایش دهنده پپتید می موتوپی EGFR تهیه شد و پس از تأییدهای لازم مبنی بر نمایش می موتوپ مورد نظر در سطح فاژ اقدام به ایمنی زایی موش ها برای بررسی قدرت سیستم ایمنی زایی ذرات فاژی نمایش دهنده می موتوپ شد.
سپس مدل موشی تومور EGFR با استفاده از رده سلولی LL/2 ایجاد شد و توانمندی سازه فاژی مذکور در پیش گیری و درمان تومور EGFR بررسی شد.
نتایج نشان داد که واکسیانسیون با سازه های فاژی نمایش دهنده می موتوپ EGFR می تواند بر روی رشد تومور و همچنین نرخ بقای موش ها تأثیر بگذارد در نهایت با توجه به شاخص هایی مانند اثر مهاری بر روی روند رشد تومور و همچنین نرخ بقای موش ها می توان گفت که فعالیت ضد توموری (Anti tumor activity) صورت گرفته است.

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *