• تاریخ انتشار : 1394/11/18 - 00:17
  • تعداد بازدید خبر : 146
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ارتباط دقیق با بیمار و گوش دادن به شکایات بیمار در زمان کافی، گام اول در رسیدن به تشخیص است

سخنرانی با موضوع پزشکی جامع نگر (Holistic Medicine) در سالن شورای مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی تشکیل شد.

195944.mp3 ارتباط دقیق با بیمار و گوش دادن به شکایات بیمار در زمان کافی، گام اول در رسیدن به تشخیص است

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، روز چهارشنبه 7 بهمن ماه 1394،  جلسه سخنرانی دکتر قاسم قارون، بنیانگذار انستیتو تشخیص و درمان درد فرایبورگ آلمان با موضوع "پزشکی جامع نگر" با حضور پژوهشگران مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی در سالن شورای این مرکز تشکیل شد.
دکتر قارون براساس یافته­ای خود به این ایده رسیده است که پزشکی جامع نگر با در نظر گرفتن اساس بیوسایبرنتیک(Biocybernetic) که از ارتباط و هماهنگی سیستم های هورمونی، عصبی و بافت پیوندی با اعصاب مرکزی (CNS) است تشکیل می شود، به طوری که  هرگونه اختلال در این سیستم، باعث به هم خوردن تعادل و تنظیم سیستم دفاعی بدن می شود. لذا هر نوع علامت درمانی دراز مدت باعث فشار به سیستم های بدن و اضافه شدن اثرات جانبی دارو علاوه بر مقاومت به درمان و بروز نشانه های جدید می شود که خود انحراف فکری تشخیصی درست می کند. براین اساس پزشکی جامع نگر راهکارهایی برای تشخیص و درمان بیماریها پیشنهاد می دهد. پزشکی جامع نگر  در تشخیص اصولاً با  بررسی آمادگی ها و داده های اولیه بدن شروع می کند و تا اثر گذاری عوامل عدیده اطراف بیمار اعم از عوامل و استرس های زیست محیطی،  تغذیه ای و خانوادگی بر زمینه ژنتیکی فرد ادامه میدهد. اساس درمان هم تک بعدی نبوده بلکه از روشهای  مختلف بدون عارضه  جانبی اعم از طبیعت درمانی، پرهیز و برنامه مناسب تغذیه ای، نورال تراپی، فیزیوهیدروتراپی و فیتوتراپی استفاده می کند.
ارتباط دقیق با بیمار، گوش دادن به شکایات بیمار در زمان کافی ، گام اول در رسیدن به تشخیص در پزشکی جامع نگر است.

در پایان جلسه اساتید حاضر در خصوص موضوع فوق و ابعاد آن بحث و گفتگو کردند و پیشنهاد شد با توجه به امکانات مرکز طرحهای پژوهشی مبتنی بر ایده فوق ارائه شود تا بتوان از نتایج آن به عنوان Evidence base برای رسیدن به سلامتی بیماران کمک گرفت.

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *