• تاریخ انتشار : 1397/09/22 - 11:56
  • تعداد بازدید خبر : 544
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کنفرانس آموزشی Redox regulation of the Immune Response

دهمین کنفرانس ادواری آموزشی مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی با عنوان سیستم Redox و تنظیم پاسخ ایمنی در مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی برگزار شد.

196123.mp3 برگزاری کنفرانس آموزشی Redox regulation of the Immune Response

گالری عکس

 

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی دهمین کنفرانس ادواری آموزشی مرکز با عنوان: Redox
 regulation of the Immune  Response ، چهارشنبه 21 آذرماه  سال جاری   با حضور پژوهشگران در سالن دکتر فرهودی مرکز فوق برگزارشد.

دکتر بهناز اسماعیلی پژوهشگر مرکز سخنران این کنفرانس بود که در ابتدا در خصوص  اهمیت نقش سیستم Redox به عنوان رابط بین Exposome ( مجموعه سبک زندگی و سایر فاکتورهای محیطی موثر در سلامت و ابتلا به بیماری در انسان) و Functional genome ( مجموعه Genome، Transcriptome , Proteome  موثر در فنوتیپ) توضیحاتی ارائه داد و  در ادامه  گفت: در واقع سیستم Redox با در اختیار داشتن مکانیسم هایی امکان فراهم ساختن مواد غذایی مورد نیاز را برای انسان فراهم می سازد و علاوه بر این امکان سازگاری با چالش های محیطی را برای فرد مهیا می سازد. این سیستم از مجموعه عوامل اکسیدان و آنتی اکسیدانی تشکیل شده است و منابع مختلف داخل و خارج سلول در ایجاد این عوامل نقش دارند. به دلیل نقش عوامل اکسیدان در سیگنالینگ سلولی، در داخل سلول همواره سطح کمی از استرس اکسیدانی وجود دارد که تحت عنوان  Eustress شناخته می شود. در مقابل، دراثر استرس اکسیداتیو شدید آسیب سلولی ایجاد می شود.
 
وی اضافه کرد: برخلاف دیدگاه قدیمی که عوامل اکسیدان را عامل آسیب سلولی درنظر می گرفتند، نتایج بررسی های جدید نشان می دهد که سیستم اکسیدلتیو به ویژه ROS حاصل از فعالیت کمپلکس NADPH oxidase نقش مهمی در تنظیم پاسخ های التهابی و القا تولرنس ایفا می کند. در بسیاری از بیماری های انسان سیستم Redox در مراحل ابتدایی و یا پیشرفت بیماری دخالت دارد. استفاده از القا کننده های اکسیدان و یا آنتی اکسیدانی در بحثRedox medicine  در ارتباط با بیماری های تخریب کننده اعصاب و سرطان مطرح می باشد، دکتر اسماعیلی افزود: نتایج مطالعات در ارتباط با تاثیر عوامل آنتی اکسیدانی در بحث درمان بیماری های التهابی تناقض دارد و انجام بررسی های بیشتر مورد نیاز است.

سپس در پایان جلسه سخنران به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد و در خصوص موضوع فوق به بحث و تبادل نظر پرداخت.

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *